imag0590_1359969576.jpg_2592x1728

Lassan véget ér a farsang, és még nem sütöttem fánkot. Nosza hát!

Mi kell hozzá?

·         50 dkg liszt (10 dkg teljes kiőrlésű tönköly, 25 dkg fehér tönköly, 15 dkg sima fehér liszt)

·         2,5 dkg élesztő

·         5 dkg cukor

·         csipetnyi só

·         1 csomag vaniliás cukor

·         3 tojás sárgája

·         2 evőkanál whisky, ennek hiányában rum is megfelel

·         10 dkg olvasztott vaj (nem margarin!)

·         250 ml langyos tej

·         reszelt citromhéj

·         sütéshez olaj

·         közepébe lekvár

Így készül:

Az élesztőt 1 mokkáskanál cukorral felfuttatjuk.

A liszteket a maradék cukorral, sóval, vaniliás cukorral jól összekeverjük egy habverő segítségével. Közepébe mélyedést nyomunk, ide öntjük az élesztős tejet, a tojássárgájákat, a reszelt citromhéjat és a rumot vagy whiskyt. Régebben mindig rummal készítettem, de egy alkalommal túl későn vettem észre, hogy nincs itthon rum. Körülnéztem a bárszekrényben némi alkohol után, és a whisky mellett döntöttem. Jó ötletnek bizonyult, sokkal finomabb, különlegesebb vele a sütemény, azóta gyakorlatilag nem is vettem rumot, csak whiskyt használok. Édes, amerikai whisky a tuti!

Na, ha minden a lisztben van, akkor az olvasztott vajat lassan adagolva hozzá, szépen bedagasztjuk az egészet, majd letakarva langyos helyen a kétszeresére kelesztjük.

Ezután kissé visszagyúrjuk, ujjnyi vastagra kinyújtjuk, fánkszaggatóval kiszaggatjuk és nem túl forró olajban kisütjük.

Én a wokban szoktam sütni, úgy, hogy a fánkok közepében kialakítok egy kis mélyedést a lekvárnak, és először ezzel a mélyedéssel lefelé teszem az olajba, majd ha szépem megdagadt, megfordítom. Ha így sütjük, szép magas, szalagos fánkjaink lesznek.

Házi baracklekvárral a legfinomabb. Jó étvágyat!

Szerző: Annamo  2013.02.04. 10:21 Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: farsang fánk tönkölyliszt

A bejegyzés trackback címe:

https://almaspite.blog.hu/api/trackback/id/tr865061874

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.05. 11:26:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása